Sector - 03 - Art: Sanatın Türkiye'de gelişmesi için ön çalışma - preliminary work
Sanatın bir ticaret alanı olarak gelişmesi için çalışmadır:
I )
Sanatçılar ve çevre birimleri için
sosyal yapılanma
A )
Müşteri
1
) Müşteri sektörleri
a
) Sanatçılar
v Yüzey Sanatları: Resim ve türleri (yağlı
boya, sulu boya, baskı sanatları vb.), duvar resmi, minyatür, karikatür,
fotoğraf, süsleme vb.
v Hacim Sanatları: heykel, seramik, anıtlar
vb.
v Dil Sanatları: Edebiyat ve yazı türleri:
Roman, hikâye, şiir, deneme, tiyatro metni ve film senaryosu vb.
v Ses Sanatları: Müzik ve müziğin bütün
türleri: disco, pop, rock, blues, jazz, opera, klasik müzik, etnik müzik, sanat
müziği, halk müzikleri, vb.
v Eylem Sanatları: İnsan bedeniyle anlatım
gücü kazanan sanatlar:. Bale, dans türleri, halk dansları, pandomim vb.
v Dramatik Sanatlar: Tiyatro, opera, müzikal
oyun, kukla gibi sahne sanatlarıyla sinema, gölge oyunu gibi türler bu grupta
toplanabilir.
v Dijital sanatlar: 3d tasarım ve 3d yazıcı ile
ilgili sanatlar, 2d dijital sanatlar
v Modern sanatlar: Cosplay, sokak sanatları
(grafiti),
v Uygulama sanatları: illüstrasyon, ticari
sanatlar (reklam tasarım), el işi ve beceri sanatları: papier maché, kağıt
rölyef, camcılık sanatı, porselen ve seramik sanatı,
v Post modern sanatlar: android, desktop, konsol
türü video oyunları tasarım sanatı, ve diğer yeni sanatlar
b
) Sanatçıların çevre birimleri
v Eğitim alanına göre
Ø İlkokul, ortaokul ve lisedeki yönetici kadro,
öğretmenler ve öğrenciler
Ø Üniversite bölümlerindeki profesör,
asistan,öğrenci
Ø Kurs sahipleri
v Aracı kurumlara göre
Ø Galeri sahipleri
Ø Sinema, tiyatro, opera salonu, sirk ve diğer gösteri
merkezi sahipleri
Ø Dil sanatları dinletisi ve konuşmalarının
yapılacağı auditorium sahipleri
Ø Fuar ve sergi alanları sahipleri
v Sanal ve reel teknik teçhizata göre
Ø Sanal sergi platformları sahipleri (500px,
deviantart,pinterest, instagram, facebook, youtube, tumblr, blogger/blogspot,
wix vs.. sahipleri ve/veya türkiye şubeleri yöneticileri
Ø Yazılım firmaları sahipleri
Ø Hosting firmaları
v Kamu kuruluşları
Ø Kültür Bakanlığı, iletişim ile ilgili tüm kamu
kuruluşları, milletvekilleri, başbakan ve cumhurbaşkanı (yeni anayasaya göre)
2 )
Amaç: Yaşadığı eski /
gelenekleşmiş sıkıntıları çözmek, yeni sıkıntılar var mı bulmak:
a )
Burada müşteri / hedef kitle
kategoriler olarak çok çeşitler vardır. Bunun için her ayrı dal için bir
faaliyet / araştırma ve çözüm çalışmaları yürütülmesi esastır.
b )
Sanat üretimi yapanların her bir
sektörü ayrı bir dağılım ile araştırılmalı ve çözüm çalışmalarına tabii
tutulmalıdır
c )
Sanat üretimi yapmayıp fakat
bunların izleyici/tüketici/kullanıcıya ulaştırma konusundaki özel ve kamu
birimleri, kanun ve yönetmelik oluşturması ve uygulaması ile sektöre etkisi
olan kamu birimlerine hitap eden araştırma, problem tespit, geliştirme ve
geliştirmeye olanak sağlama veya probleme çözüm üretme, ve uygulama için, hep bir bütün içinde olacak
çalışacak birimlerin olması
d )
Eğitim sektörleri ile alakalı ayrı
çalışma birimleri olması
3 )
Yöntem:
a )
Varolan anket sonuçları toplamak ve analiz.
Sorun öncelik listesi yapılması.
b )
Anket hakkında deneyimli bir ekip
ile bölgesel sorunların tespiti
B )
Problem ihtimaller;
1 )
Sanatçılar ve çevresini oluşturan
unsurlar ile iletişimleri:
a )
Dernekler:
v Sanatın toplumda yerleşmesi ve gelişmesi için yeterli derneklerin
olmayışı,
v var olan derneklerin kaynak yetersizliğinden dolayı yeterli iletişim
kuramaması.
v Derneklerde sistem oluşturacak ve yönetecek kaliteli eleman
yetersizliği olması
b )
Medyaya erişimdeki finansal
engeller, pahalılık
2 )
Kanuni düzenlemeler
a )
Sanatçı ve galerilere karşı
resmi ve resmi olmayan dernek, örgüt
veya siyasi partiler vasıtasıyla şiddet uygulanmasına karşı gerekli önlemlerin
kanuni düzenleme veya başka unsurlar ile mücadele etme
b )
gelişmeye engel olan kanunlarda
düzenleme
v Sanatın eğitimi verilmesinde kanunlarda düzenlemelere gidilmesi : Ortaokul
ve liselerde sınav hazırlığı sebebiyle resim ve teknoloji tasarım dersleri gayri
resmi olarak kaldırılıyor. Güzel sanatlar veya teknoloji tasarım konularına
ilgi duyabilecek öğrencilerin önleri kesilmiş oluyor.
v Kopyacılığa karşı korunma: sanatçı adının bir ticari hak olduğu ve
kopyalanması ile sanatçı ticari zarara uğratıldığı bilinerek gerekli telif
hakları korunması ile ilgili kanun düzenlemelerine ihtiyaç vardır.
c )
Vergi ve harçlar konusunda
düzenleme, işletme sahibi olma konusunda esneklik getirilmesi.
d )
Gelişme önünün açacak yenilikçi
düzenlemede devletin görevleri
v Yeterli medya desteği olmayışı. Toplumu sanata yönlendirecek devlet
iletişiminin yok veya zayıf olması.
Ø İl veya ilçelere göre Türkiye çapında bir ortak yapı yok. Kimi ilçe
sanat konusunda aşırı aktif ve yenilikçi iken kimi ilçelerde klasik sanat için
bir devlet çalışması yok. Turizm açısından ve bölgesel fakirliğin giderilmesi
açısından buna devletin daha dikkat ile eğilmesi gerekir. Bu ortak yapı sanatın
desteklenmesi için devlet görevlilerin aktif davranmaları için yönetmelik/kanun
eksikliği olabilir.
C )
Strateji oluşturma:
1 )
Sanatçılar için:
a )
Sanatçıya karşı şiddeti engelleme için yöntemler.
v Bögesel / il ilçe bazlı safety/güvenlik derecelendirme sistemi
oluşturmak.
Ø Kamu kuruluşlarına bu derecelendirmeleri bilgilendirmek
Ø Kamu kuruluşların be derecelendirmelerini arttırmak için seçenekler
sunmak. : eğitim, psikolojik destek,
Ø Dikkat: ülke çapında il ve ilçelerin derecelendirmeleri kötü amaçlara
doğru yönlendirilmemeli: şantaj, kasti düşük derecelendirme vs. gibi unsurlara
doğru gidilmemesi sağlanması gerekmektedir. Bu derecelendirme çalışma birimi ve kamu
kuruluşu arasında mutlak mutabakat ve karşılıklı işbirliği içinde
yürütülmelidir. Amaç Türkiye’nin gelişmesi ve güçlenmesini sağlamak olduğu
prensibinden kati suretle sapılmamalıdır.
v Anket ile bu bilgilerin alınmasını sağlamak.
Ø Toplumsal araştırmalar ile sanat eğitimi, ticarete giriş, izleyici ve
ziyaretçi kitlesi olma konusunda toplumda oluşmuş alışkanlıkları, anlayış ve
davranışların tespitleri
Ø Masa başı araştırma: Pierre Bourdieu gibi sosyologların araştırmaları
kullanılması ve bunun itibariyle problem tespitleri yapılması ve bunun
itibariyle tüm özel ve kamu kuruluşları ayrıca dernek ve vakıflara çözüm ve
geliştirme önerileri sunmak.
v Her kuruluş ve sanatçı arasında bilgi akışı sağlamak, düzenli
periyodlar ile kısa anket düzenlenmesi analiz ve sonuç raporları üretilmesi,
ilgili her birime ulaştırılması (sanatçı, kamu, özel, dernek, vakıf vs.)
b )
Sanatçı ve sanatının tanıtılması
için gerekli olanakların sağlanması
v Sanat konusunda seyirci, izleyici, okuyucu ve tüketiciliğin
arttırılması için ülke çapında kampanya yapılması
v Eğitim yetersiliğine karşı belediyelerin yürüttüğü hayat boyu
eğitimlerin daha kuvvetli olması sağlanması
v Sanatçının ticarette başarı sağlaması için gerekli okul/ üniversite
sonrası eğitimlerin sağlanması.
2 )
Sanatçıların çevre birimleri
a )
Eğitim alanına göre
v İlk orta ve lise öğreniminde, sanatın bir meslek olduğu hayatı idame
ettirmeyi hatta zenginlik sağladığı okul yönetimine, öğretmenlere, öğrencilere
ve velilere anlatılması.
v Kamu idarecilerine sanat hakkında bilgi verilmesi, değişime yönelik
projeler sunulması, projelerin uygulanması için işbirliği yapılması. Buarada
amaç sadece bilim dallarına okulun odaklanması ile toplumsal başarının elde
edilemeyeceği, teog başarısı ile okul yönetimi performans değerlendirmesinin
ülke olarak çok sakıncalı olacağı ve ileriye yönelik ülke fakirleşmesine kadar
negatif yanları olacağı kamudaki üst,ve orta kademe yöneticileri tarafından
bilinmiyor olabilir.
b )
Sanata erişimi sağlayan ara birim/
bina / medya konusu
v Sorun bina ise daha çok sanat ile ilgili binaların yapılması
sağlanması. Müzelerin genişletilmesi, yeni modern sanat müzelerin ülke çapında
ve karadeniz bölgesi, iç Anadolu, doğu ve güneydoğu özellikle hedef alınarak
yapılması,
v Arkeoloji konusunda, açıkhava müzelerin geliştirilmesi için yardım
toplama ve üniversitelerin teçhizat, finansal
ve eğitimsel örgütlenmesi sağlanması.
v Fuar alanı (ticari sanatlar) yetersizliği ise bu konuda yasal düzenleme
ile olanakların sağlanması, ülke çapında bunun yaygınlaştırılması için
çalışılması
D )
Product: Sanat dalı (bir tane
sanat dalı seçilecek . O sanat dalında sanatçılı veya çevre biriminden birisi
çalışma alanı olarak seçilecektir. Bu seçim zorunludur.
1 )
Amaç ilgili Sanat dalına bağlamak
2 )
Araç Sanat çalışma dalı vasıtası
ile sorunları çözmek
3 )
Sanat ve müşteri ilişki
kuvvetlendirme sağlanması.
4 )
Sosyal medya seçilen çalışma dalı gibi
kullanılması
5 )
Pyramidal information flow
structure yaratmak.
a )
Mevkiler:
v Yönetim:
Ø Sanat çalışma dalı stratejisi, hedefi, planlaması yapar.
Ø Sanat çalışma dalı için faaliyet geliştirir
Ø Sistem kurar veya sistemi değiştirir
© ISO 9001
© Six Sigma
© OHSAS
Ø Bölgesel üst yönetimleri belirler ve onlara görev verir
Ø Medyaya yayınlanmak üzere istatistiki bilgiler verir
Ø Yerel yönetimlere istatistiki bilgi verir
Ø İyileşmiş kamu kuruluşlarına/ özel kuruluş/ dernek/vakıflara verilecek puanlama
bilgisi onaylar ve imzalar
© Sanat dalı gelişmesi için çaba gösteren kuruluş – 1. Mevkii
© Sanat dalı yönelik için gelişen/aday ilgili kamu özel dernek veya vakıf
– 2. Mevkii
Ø İlgili tüm kuruluşları sisteme dahil olmaları için ikna toplantıları
düzenler.
© Üniversitelerde
© Meslek odalarında
© Yerel yönetimlerin toplantılarında
© Dernek ve vakıflarda
© Kamu ile alakalı her türlü kişi
ve kurumda
Ø Sanat çalışma dalı içindeki sistem bozukluklarını analiz eder
Ø İnsan kaynakları :
© Sanat çalışma dalı içindeki elemanlarımızın eğitim alması ve sınav
geçmesi ve bu itibarla Sanat çalışma dalı içindeki bizim elemanların
yükselmesini onaylar ve geçerli kılar
© Lessons Learned raporuna göre üst memurlar hakkında karar verir: eğitimler ile gelişmesini sağlar, görevlerini
ve ekiplerini değiştirir, veya oylamaya sunarak ve oylamada çoğunluk sağlanması
ile görevini sonlandırır.
v Üst memur: aktif görevlidir ,
Ø strateji ve hedef belirler,
Ø planlamada zaman ve uygulama değiştirici ve karar vericidir,
Ø Ön bilgi toplama uygulamasını başlatır ve sonlandırır, bunun için diğer
memurlara emir verir,
Ø her bir sanat dalı ile ilgili kamu özel dernek veya vakıf için
sonuçları alır dosyalar.
Ø Anket sonuçlarına göre ilgili kamu özel dernek veya vakıf değişimi için
aksiyon başlatır.
Ø Anket yapılmasını sağlar ve analizleri alır
Ø Analizlere göre karar vericidir.
Ø Medya ve iletişim sorumlusudur
Ø İnsan kaynakları :
© aktif çalışacak adaylar için son mülakat ve son eleme yapar,
© Orta kademe memura görev tanımını verir ve değiştirir,
© Var olan çalışanların gelişmesi ve yükselmesi için eğitimler
düzenlemekle sorumludur. Yükselmeyi sağlamak şarttır ve zorunludur. Sanat
çalışma dalı güçlenmesi için elzemdir.
Ø Sanat çalışma dalı sistemi: Sanat
çalışma dalı içinde gelişen sistem
bozukluklarını analiz eder, yönetime raporlar. Lessons Learned raporu.
v Orta Memur: seçenekler:
Ø Planlamacı
Ø Uygulama takipçisi veya saha şefi
Ø Anket analizcisi
Ø İnsan kaynakları : aktif çalışacak alt memur ve orta memur adaylar için
mülakat ve ön eleme yapar. Sonuçları üstüne raporlar.
v Alt Memur - Seçenekler:
Ø Anketçi : Ilgili kamu özel dernek veya vakıflerde anket yapar
Ø İstatistikçi: Anket istatiksel sonuç raporlarını düzenler
Ø Değişim uygulayıcı - Çalışan
Halkla ilişkiler: Çalışanlar ile dialog
Ø Değişim uygulayıcı - Patronlarla
Halkla ilişkiler: Patronlar ile dialog
6 )
Accomplishment/Başarı karşılığı
rütbe vermek:
a )
Her bir ekip zorluklara ve elde
ettikleri başarılara göre rütbe alır.
b )
Başarı kantitatif (istatiksel) ve
kalitatif (yeni bulgular, yeni çözüm üretme, kabiliyetler arttırma, geliştirme
ve araştırma) analize göre değerlendirilir.
7 )
Performans yönetimi ile execution
ve effectiveness ölçmek. Yeni adaylar ve aktif üyeler Sanat çalışma dalını
destekleri ve gelişmeye katkıları anketleri düzenlenmesi
E )
Competition / Rekabet:
modernleşmede yardımcı olmak
1 )
Değişime engel olacak kurum ve
kuruluşların tespiti
a )
İletişim kurulması, Sanat çalışma
dalı faaliyetleri anlatılması
b )
Gözlemci olarak işleyişe
katılmaları teşviki
c )
Eleştiri ve önerilerinin alınması,
Sanat çalışma dalı sistem değişimi için
analize sokulması,
d )
Bu kuruluşların da değişime
gitmesi için faaliyet kapsamı içine alınması sağlanması
2 )
Resmi makamlardan destek
alınmasını sağlamak. Benzer Sanat çalışma dalı kurulmasını teşvik etmek (TİKA,
TÜİK, KOSGEB, Başbakanlık, Bakanlıklar ve devlete ait ilgili birimler)
F )
Price= Müşteri hizmet karşılığı
vereceği şey
1 )
Pasif görev:
a )
Kişinin Sanat çalışma dalına üye
olması /sosyal medya portalına üye olarak kazanılması
2 )
Yarı aktif görev
a )
Sanat çalışma dalını sözel desteklemesi
b )
sosyal medyada desteklemesi,
3 )
aktif görev :
a )
Sanat çalışma dalına başka üyeler
kazandırması : toplantılar düzenlemek üzere yetkilendirilmesi
b )
Aktif döf rolü üstlenme
v Diğer başvurularda ilgili kamu özel dernek veya vakıf ve çalışan
durumların düzelmesi için çalışması
v Anketler yapması
v Anket analizi yapması
G )
İletişim / Communication:
1 )
İç iletişim / İnternal com: Sanat çalışma dalı
pasif ve aktif üyeleri arasında bilgi akışı sağlanması:
a )
ara memur ve alt memur information
flow. Eposta, tel
b )
Güven tesisi reklam: ilk
communication. Faire connaitre. Responsibility of customer. Obligations of
customer. Advantages and disadvantages of asking help, being passive inquiry member,
being active HR or döf member
c )
Faire aimer:ikinci communication. Feedback
advertisement. Sadakat ölçme , performance ile satisfaction ölçme.
d )
Faire acheter: rütbe yükselmede
teşvik, daha yüksek rütbeye geçmesi için cazibe yaratma.
2 )
External com;
a )
Customer kendi inisyatif kullanarak
gönüllü katılım sağlamak için reklam.
b )
Üst yönetim iletişimleri
H )
Placement;
1 )
Segmentation du marché
a )
İlk marché test. Lokal çalışma.
b )
Şehir kapsamı. Mahalle ségmenté ve
seçilmesi sélectif davranış ile çalışma.
c )
Sanat çalışma dalı ile çalışarak ulusal alana genişleme.
d )
Merkeziyetçi ve bürokratik
düzenden kaçınmak için bölgesel şeflikler oluşturulması, şefliklerin üstü
federasyona gidilmesi. Baskıcı merkeziyetçi sistem olmaması için bölgesel
şefliklere bağımsızlık imkanı sağlanması. Genel anlayıştan kopma olması riskine
karşılık onaylı ve onaysız/ bağımlı bağımsız diye dört seviyeli federasyon
ilişki sistemi oluşturma:
v Onaylı ve bağımlı : Federasyon Sanat çalışma dalı şubesinin genel prensiplere tam uyduğunu kabul
eder, birim düzenli raporlamaya tabiidir
v Onaysız ve bağımlı: Federasyon başka bir Sanat çalışma dalı şubesinin genel prensiplere uyduğunu kabul
eder, birim federasyona karşı düzenli raporlamaya tabiidir.
v Onaylı ve bağımsız: Federasyon Sanat çalışma dalı şubesinin genel prensipleri değiştirdiğini bir
nevi araştırma geliştirme konumunda olduğunu kabul eder. Araştırma geliştirme
sonuçları düzenli raporlanır. Birim düzenli raporlamaya tabiidir. Federasyona
haber vermek suretiyle diğer şubelere öneriler getirmekte serbesttir.
Federasyon bu birimlerin kararlarına ve uygulamalarına oylama ile devam veya
sonlandırma kararı alabilir.
v Onaysız ve bağımsız: Federasyon başka bir Sanat çalışma dalı şubesinin genel prensiplere kısmen uyduğunu.
Ama genel prensipleri değiştirdiğini bir nevi araştırma geliştirme konumunda
olduğunu kabul eder, Araştırma geliştirme sonuçları farklı düzende raporlanır.
Birimin Federasyon ile ilişkisi toplantı ve insani ilişkiler olarak çok
sıkıdır. Federasyona haber vermek suretiyle diğer şubelere öneriler getirmekte
serbesttir. Federasyon bu birimlerin kararlarına ve uygulamalarına oylama ile
devam veya sonlandırma kararı alabilir. Ancak şube onaysız ve bağımlı bir
statüye dönüşebilir yani, aynı konuda faaliyet gösteren ayrı ve resmi bir Sanat
çalışma dalına.
v Federasyon: Üyelerini oylama ile seçer, ilk kurucu, yardımcı kurucu ve
daimi üyeleri seçer. Daimi üyeler oylama
ile diğer üyeleri ve mevkileri belirler. Bölgeleri ve birimleri belirler, birim
ve bölge yapılanmalarını belirler. Birimler ve bölgeler ile ilişkileri devam
veya sonlandırma kararı alır. Amaç gelişen toplum şartlarına göre Sanat çalışma
dalının de değişmesini sağlamaktır, koltuk saltanatı değil, toplum ve devletin
pozitif manada gelişmesi ve güçlenmesini sağlamaktır
Comments
Post a Comment