mkg-tarih-Reklam ve işletme terimlerinin tarihçesi.
Pazarlama
XIX yüzyıldan 1950'lere kadar pazarlama terimi sadece satışı ifade ediyordu.
Procter&Gamble , Unilever ve General Electric gibi firmaların sayesinde pazarlama terimi daha geniş bir manada kullanılmaya başlandı. Böylece,bu terim, belirli stratejiler uygulanarak yapılan çalışmalar gibi geniş bir anlam kazandı.
Strateji
Yine XX yüzyıl ortalarına kadar daha çok askeri operasyonlara atfedilen bir terim idi. Terimin pazarlama terimleri içine girmesi özellikle Michael E Porter gibi ekonomistler sayesinde oldu
Slogan
İlk ve ortaçağ iskoçyasında, dağlarda yaşayan iskoçyalıların attığı savaş çığlıklarına takılan ad idi.
Logo
Orta çağda zırh kalkan ve flamalara işlenen amblemler ile ortaya çıktı. Amblemlerin yüzyıllarca popüler olmasının sebebi, okur yazarlığın çok düşük olduğu yüzyıllar boyunca, klan krallık veya başka unsurları tanımakta önemli bir rol oynamıştı. Bugün Peru metrosunda, okuma yazarlığın insanların ulaşımına engel olmaması için amblemler ile insanlar yönlendiriliyor.
Muhasebe
İlk insandan bu yana değiş tokuş (potlatch) varlık sayımı (envanter) ve ticaret kaydı tutulmakta kullanıldı.
Comments
Post a Comment