Şirketlere neler katabilirim - ISO9001
Benim şirketlere sunacağım pek çok kuvvetli yanım var, bunlar şirketi kuvvetlendirecek şeylerdir.
Bunlar arasında ön plana çıkartacağım şey ISO9001 Kalite sistem yöneticiliğimdir.
Bu sistemi toplam 4 şirkete göre ayrı ayrı kurguladım, yönettim ve deneyimledim.
Türk Fransız ortaklığı şirkette, Türk ve Fransız yönetimin memnuniyetini sağladım.
Başarıyı yakaladığımızı çevreme, müşteriye ve müdürlerime hissettirdim.
Bütün bunlar şirketi pek çok konuda kuvvetli hale getirdi.
Nedir bu ISO9001 Kalite yönetim sistemi yöneticiliği?
ISO9001 sistemi şirketi her manada geliştirir ve rekabetçiliğini arttırır: bir yerden sistem kurulmaya başlanır sonra sistem herkes yararlarını görüp deneyimleyip benimser. Benimseyen departmanlar çeşitlidir:
- yönetimde
- departmanlar işe sahip çıkar,
- işi geliştirmeye hevesli olurlar
- departmanlar uyum içinde çalışırlar
- stratejilerde
- artık ileriye yönelik stratejiler kurulması ve uygulaması kolaylaşır
- uygulamada ve kontrolde
- hata oranları ciddi oranda azalır.
- üretimde
- üretimde hatalar azalır
- üretim ve tasarım iletişimi kuvvetlidir
- müşteri ilişkilerinde:
- şirketi çekici bir marka haline getirmekte, böylece müşteriyi çekmekte
- müşteriyi aramadan müşterinin gelmesini sağlar,
- müşteri güvenini sağlar
- müşteri ürünü aldıktan sonraki ilişkilerin iyi olmasını sağlar. Böylece müşteribizi bir başkasına tavsiye eder
- şirket reklamında: şirket içi ve çevresindekiler şirketi sever ve çevresine tavsiye eder
- çalışanlar
- tedarikçiler
- müşteriler
- çalışanların morallerinde
- çalışanlar eğitimler almaya heveslidir
- çalışanlar şirketi benimserler: aldıkları eğtimi işlerinde uygularlar
- çalışanlar arası iletişim kuvvetlenir, yanlış anlamalar azalır, düzeltme ve öngörme mümkün olur
- Tedarikçi ilişkilerinde
- şirket çalışanları ile tedarikçi çalışanları arası iletişim kuvvetlidir
- tedariklerde hatalar azalır
- tedarikçiler için cazip şirkete dönüşürüz, bu da maliyetlere ve kaliteye yansır
- ve daha pek çok alanda
Çünkü ISO kalite yönetim sistemi şunları yapar:
- Şirketin risklere karşı davranışına kolaylık sağlar
- şirket her depertmanı her işinde risklere daha da hazırlıklı olur
- Şirkette çalışanların mutlu olmasını sağlar:
- işten ayrılmaları engeller: Şirketin bir kültürü vardır. Çalışmanın ötesinde bir bağ oluşmasını sağlar.
- verimliliği arttırır: hata oranını düşürür.
- insanların işlerine sahip çıkmalarını sağlar
- şirketin iyi reklamını ayaküstü konuşmalarda herkese yapar.
- kendi departmanının daha iyileşmesi için kişiyi teşvik ettirir
- Şirketin müşterilerinin mutluluğunu sağlar
- müşteri ve şirketin aynı departmanları çalışanları aynı dili konuşur, daha iyi anlaşır üretim ve ticareti çok kaliteli olmasını sağlarlar
- İkinci ve daha sonraki sparişleri imkanlı hale getirir
- Hataları azaltır, hata olduğunda da telafinin iki tarafı memnun edici şekilde oluşmasına imkan verir.
ISO 9001 bunu nasıl yapmayı sağlar:
- Her departmanın ve her çalışanın işini süreç dediğimiz iş akış şemasına yerleştirmeyi sağlar
- bununla insanlar neyi neden yaptıklarını kime yaptıklarını daha iyi kavrar
- her çalışan sorunların daha kolay çözüleceğini görür. Çalışanlar birbirini desteklemeye iter, teşvik eder ve buna olanak sağlar
Comments
Post a Comment