Business - 03 - Kadınların kurumlardaki varlıkları ve nüfuzlarının arttırılmasına yönelik ön çalışma önerisi
I )
Ticaretdeki kadınlar için sosyal
yapılanma
A )
Müşteri ; eleman olarak veya
şirket sahibi kadınlar
1 )
Amaç: Yaşadığı sıkıntıları çözmek,
yeni sıkıntılar var mı bulmak.
2 )
Yöntem:
a )
Varolan anket sonuçları toplamak ve analiz.
Sorun öncelik listesi yapılması.
b )
Anket hakkında deneyimli bir ekip
ile bölgesel sorunların tespiti
B )
Problem ihtimaller;
1 )
Maaşlı çalışan özel ve resmi kurum
çalışanları
a )
Gelir : maaşlarda kadın erkek
eşitsizliği giderilmesi
b )
Mevkiide yükselmede eşitsizlik
giderilmesi
2 )
İş kadını
a )
İhale alımlarında eşitsizlik
b )
Sektörel olarak her sektörde
olmalarını sağlamak
C )
Strateji oluşturma:
1 )
Elemanlar için:
a )
Şirket içi yükselmeyi sağlayacak
eğitimde, şirketlerin kadınlara ekstra kolaylık sağlamasını oluşturmak
b )
İşyerinde şiddet:
v engelleme için yöntemler.
Ø Şirket safety/güvenlik derecelendirme sistemi oluşturmak.
© Şirketlere bu derecelendirmelerini bilgilendirmek
© Şirketlerin derecelendirmelerini arttırmak için seçenekler sunmak. :
eğitim, psikolojik destek,
© Dikkat: şirket derecelendirme kötü amaçlara doğru yönlendirilmemeli:
şantaj, kasti düşük derecelendirme vs..
Ø Anket ile bu bilgilerin alınmasını sağlamak.
Ø Üye çalışanlara şirket şiddet derecelerini göndermek.
v Oluştuğunda dernek tarafından aksiyon alınmasını sağlamak;
Ø İnformation flow sağlamak, düzenli periyodlar ile kısa anket
c )
Kadınların her meslek dalına
girmesini sağlamak, meslek ayrımcılığına karşı mücadele vermek.
v Farklı dallarda kadınların calısması için bilgilendirme reklam ve
execution vs çalışması.: alçı sıvacı otobüş şoför
2 )
İşyeri sahibi veya olmak isteyen
kadınlar için:
a )
Şirket kurma kabiliyeti
oluşturmak.
b )
Yeni başlayanlar için; ticaret
eğitim fiyatı öğrencinin gelirine göre
ayarlanmasını sağlamak.
D )
Product: dernek
1 )
Amaç derneğe bağlamak
2 )
Araç dernek vasıtası ile sorunları
çözmek
3 )
Dernek ve müşteri ilişki
kuvvetlendirme sağlanması
4 )
Sosyal medya dernek gibi
kullanılması
5 )
Pyramidal information flow
structure yaratmak.
a )
Mevkiler:
v Yönetim:
Ø Dernek stratejisi, hedefi, planlaması yapar.
Ø Dernek için faaliyet geliştirir
Ø Sistem kurar veya sistemi değiştirir
© ISO 9001
© Six Sigma
© OHSAS
Ø Bölgesel üst yönetimleri belirler ve onlara görev verir
Ø Medyaya yayınlanmak üzere istatistiki bilgiler verir
Ø Yerel yönetimlere istatistiki bilgi verir
Ø İyileşmiş şirketlere verilecek sertifika/badge onaylar ve imzalar
© Kadın çalışan haklarına saygılı şirket – 1. Mevkii
© Kadın çalışan hakları için gelişen/aday şirket – 2. Mevkii
Ø Şirketleri sisteme dahil olmaları için ikna toplantıları düzenler.
© Üniversitelerde
© Meslek odalarında
© Yerel yönetimlerin toplantılarında
Ø Dernek içinde gelişen sistem bozukluklarını analiz eder
Ø İnsan kaynakları :
© Eğitim alan ve sınav geçen elemanların yükselmesini onaylar ve geçerli
kılar
© Lessons Learned raporuna göre üst memurlar hakkında karar verir: eğitimler ile gelişmesini sağlar, görevlerini
ve ekiplerini değiştirir, veya oylamaya sunarak ve oylamada çoğunluk sağlanması
ile görevini sonlandırır.
v Üst memur: aktif görevlidir ,
Ø strateji ve hedef belirler,
Ø planlamada zaman ve uygulama değiştirici ve karar vericidir,
Ø Ön bilgi toplama uygulamasını başlatır ve sonlandırır, bunun için diğer
memurlara emir verir,
Ø her bir şirket için sonuçları alır dosyalar.
Ø Anket sonuçlarına göre şirket değişimi için aksiyon başlatır.
Ø Anket yapılmasını sağlar ve analizleri alır
Ø Analizlere göre karar vericidir.
Ø Medya ve iletişim sorumlusudur
Ø İnsan kaynakları :
© aktif çalışacak adaylar için son mülakat ve son eleme yapar,
© Orta kademe memura görev tanımını verir ve değiştirir,
© Var olan çalışanların gelişmesi ve yükselmesi için eğitimler
düzenlemekle sorumludur. Yükselmeyi sağlamak şarttır ve zorunludur. Dernek
güçlenmesi için elzemdir.
Ø Dernek sistemi: Dernek içinde gelişen sistem bozukluklarını analiz
eder, yönetime raporlar. Lessons Learned raporu.
v Orta Memur: seçenekler:
Ø Planlamacı
Ø Uygulama takipçisi veya saha şefi
Ø Anket analizcisi
Ø İnsan kaynakları : aktif çalışacak alt memur ve orta memur adaylar için
mülakat ve ön eleme yapar. Sonuçları üstüne raporlar.
v Alt Memur - Seçenekler:
Ø Anketçi : Şirketlerde anket yapar
Ø İstatistikçi: Anket istatiksel sonuç raporlarını düzenler
Ø Değişim uygulayıcı - Çalışan
Halkla ilişkiler: Çalışanlar ile dialog
Ø Değişim uygulayıcı - Patronlarla
Halkla ilişkiler: Patronlar ile dialog
6 )
Accomplishment/Başarı karşılığı
rütbe vermek:
a )
Her bir ekip zorluklara ve elde
ettikleri başarılara göre rütbe alır.
b )
Başarı kantitatif (istatiksel) ve
kalitatif (yeni bulgular, yeni çözüm üretme, kabiliyetler arttırma, geliştirme
ve araştırma) analize göre değerlendirilir.
7 )
Performans yönetimi ile execution
ve effectiveness ölçmek. Yeni adaylar ve aktif üyeler derneğe destekleri ve
gelişmeye katkıları anketleri düzenlenmesi
E )
Competition / Rekabet: modernleşmede
yardımcı olmak
1 )
Değişime engel olacak kurum ve
kuruluşların tespiti
a )
İletişim kurulması, dernek
faaliyetleri anlatılması
b )
Gözlemci olarak işleyişe
katılmaları teşviki
c )
Eleştiri ve önerilerinin alınması,
dernek sistem değişimi için analize sokulması,
d )
Bu kuruluşların da değişime
gitmesi için faaliyet kapsamı içine alınması sağlanması
2 )
Resmi makamlardan destek
alınmasını sağlamak. Benzer derneklerin kurulmasını teşvik etmek (TİKA, TÜİK,
KOSGEB, Başbakanlık, Bakanlıklar ve devlete ait ilgili birimler)
F )
Price= Müşteri hizmet karşılığı
vereceği şey
1 )
Pasif görev:
a )
Kişinin derneğe üye olması /sosyal
medya portalına üye olarak kazanılması
2 )
Yarı aktif görev
a )
derneği sözel desteklemesi
b )
sosyal medyada desteklemesi,
3 )
aktif görev :
a )
derneğe başka üyeler kazandırması
: toplantılar düzenlemek üzere yetkilendirilmesi
b )
Aktif döf rolü üstlenme
v Diğer başvurularda şirket ve çalışan durumların düzelmesi için
çalışması
v Anketler yapması
v Anket analizi yapması
G )
İletişim / Communication:
1 )
İç iletişim / İnternal com: dernek pasif ve
aktif üyeleri arasında bilgi akışı
sağlanması:
a )
ara memur ve alt memur information
flow. Eposta, tel
b )
Güven tesisi reklam: ilk
communication. Faire connaitre. Responsibility of customer. Obligations of
customer. Advantages and disadvantages of asking help, being passive inquiry
member, being active HR or döf member
c )
Faire aimer:ikinci communication.
Feedback advertisement. Sadakat ölçme , performance ile satisfaction ölçme.
d )
Faire acheter: rütbe yükselmede
teşvik, daha yüksek rütbeye geçmesi için cazibe yaratma.
2 )
External com;
a )
Customer kendi inisyatif
kullanarak gönüllü katılım sağlamak için reklam.
b )
Üst yönetim iletişimleri
H )
Placement;
1 )
Segmentation du marché
a )
İlk marché test. Lokal çalışma.
b )
Şehir kapsamı. Mahalle ségmenté ve
seçilmesi sélectif davranış ile çalışma.
c )
Dernek ile çalışarak ulusal alana
genişleme.
d )
Merkeziyetçi ve bürokratik
düzenden kaçınmak için bölgesel şeflikler oluşturulması, şefliklerin üstü
federasyona gidilmesi. Baskıcı merkeziyetçi sistem olmaması için bölgesel
şefliklere bağımsızlık imkanı sağlanması. Genel anlayıştan kopma olması riskine
karşılık onaylı ve onaysız/ bağımlı bağımsız diye dört seviyeli federasyon
ilişki sistemi oluşturma:
v Onaylı ve bağımlı : Federasyon dernek şubesinin genel prensiplere tam
uyduğunu kabul eder, birim düzenli raporlamaya tabiidir
v Onaysız ve bağımlı: Federasyon başka bir dernek şubesinin genel
prensiplere uyduğunu kabul eder, birim federasyona karşı düzenli raporlamaya
tabiidir.
v Onaylı ve bağımsız: Federasyon dernek şubesinin genel prensipleri
değiştirdiğini bir nevi araştırma geliştirme konumunda olduğunu kabul eder.
Araştırma geliştirme sonuçları düzenli raporlanır. Birim düzenli raporlamaya
tabiidir. Federasyona haber vermek suretiyle diğer şubelere öneriler getirmekte
serbesttir. Federasyon bu birimlerin kararlarına ve uygulamalarına oylama ile
devam veya sonlandırma kararı alabilir.
v Onaysız ve bağımsız: Federasyon başka bir dernek şubesinin genel
prensiplere kısmen uyduğunu. Ama genel prensipleri değiştirdiğini bir nevi
araştırma geliştirme konumunda olduğunu kabul eder, Araştırma geliştirme
sonuçları farklı düzende raporlanır. Birimin Federasyon ile ilişkisi toplantı
ve insani ilişkiler olarak çok sıkıdır. Federasyona haber vermek suretiyle
diğer şubelere öneriler getirmekte serbesttir. Federasyon bu birimlerin
kararlarına ve uygulamalarına oylama ile devam veya sonlandırma kararı alabilir.
Ancak şube onaysız ve bağımlı bir statüye dönüşebilir yani, aynı konuda
faaliyet gösteren ayrı ve resmi bir derneğe.
v Federasyon: Üyelerini oylama ile seçer, ilk kurucu, yardımcı kurucu ve
daimi üyeleri seçer. Daimi üyeler oylama
ile diğer üyeleri ve mevkileri belirler. Bölgeleri ve birimleri belirler, birim
ve bölge yapılanmalarını belirler. Birimler ve bölgeler ile ilişkileri devam
veya sonlandırma kararı alır. Amaç gelişen toplum şartlarına göre derneğin de
değişmesini sağlamaktır, koltuk saltanatı değil, toplum ve devletin pozitif
manada gelişmesi ve güçlenmesini sağlamaktır
Comments
Post a Comment